پارکور.فری رانینگ

دختران ایرانی نازترین عکسهای ایرانی

عکسهای خفن ایرانی

نازترین عکسهای ایرانی

نازترین عکسهای خارجی

عکس های خارجی

کلیپ عکسهای خفن ایرانی های ایرانی

کلیپهای ایرانی


amirz2

امیر حسین جعفری

amirz2

http://amirz2.loxblog.com

پارکور.فری رانینگ

پارکور

پارکور.فری رانینگ

این وبلاگ درمورد پارکور و فری رانینگ توضیحاتی به شما میدهد امید وارم که از وبلاگ من خوشتان بیاید.

پارکور.فری رانینگ

پارکور

پارکور چیست؟
پارکور یا هنر حرکت کردن، یک هنر جسمی با ریشه فرانسوی است که هدف آن، حرکت از یک نقطه به نقطه دیگر با سریعترین و مؤثر ترین وضع ممکن تنها با استفاده از تواناییهای بدن انسان است.
این بدان معناست که به شخص کمک می کند که برموانع پیش رویش غلبه کند که می تواند هرچیزی که در محیط اطراف باشد، ازشاخه گرفته تا صخره و میله و دیوار، یا می تواند در محیط شهری یا طبیعی باشد.


تاریخچه پارکور
پارکور از زمانی که انسان نیاز به شکار کردن و شکار نشدن داشته، وجود داشته‌است. انسان‌ها به طور طبیعی گستره‌ای قابل توجه از حرکات و حالات ممکن را برای گذشتن از موانع به وجود می‌آورد. از آن گذشته، کودکان به سهولت و صورت بدیع و با نشاط حرکت می‌کنند، ولی ما هنگامی که شروع به حرکت آگاهانه می‌کنیم، آن ویژگی را از دست می‌دهیم. افراد زیادی در طول تاریخ بر روی حرکت انسان و بهبود آن کار کرده‌اند .
اما پارکور به معنای خاص آن، توسط ] (Raymond Belle) که یک سرباز فرانسوی بود پایه‌گذاری شد. او و همراهانش به‌دنبال به وجود آوردن یک روش کارا و مناسب برای «تعقیب و فرار» بودند. این فعالیت‌ها، سرانجام توسط فرزندش (David Belle) بصورت مدوّن درآمد. داوید بیشتر عمر خود را صرف سامان‌دهی این ورزش کرد و نام «پارکور» را بر آن نهاد. او و دوستانش، از جمله  (Sebastien Foucan) که مشهورترین آن‌هاست، با آموزش‌های ریموند بل این ورزش را از ترکیب ورزش‌های مختلفی مانند و با هدف کمک‌کردن به دیگران در مواقع اضطراری، در حاشیه  به وجود آوردند.
پایه گذاران پارکور، کار خود را با گروهی به نام "یاماکازی" درحومه پاریس آغاز کردند.


فلسفه
فلسفه قسمت اصلی پارکور است که کسانی که پارکور نکرده اند، هنوز از آن اطلاعی ندارند. دیوید بل می گوید: پارکور همان طور که باعث می شود حرکت کردن را به کنترل خود درآوری، به تو این توانایی را می دهد که برترس ها و دردهای خود در زندگیت غلبه و از آنها استفاده کنی، بخاطر اینکه باید مغز خود رابه کنترل در آوری تا بتوانی هنر پارکور را بدست آوری.
جنبه دیگر فلسفه پارکور، آزادی است، زیرا پارکور توسط هر شخصی، در هرزمان و هرمکانی می تواند تمرین شود.


حرکات
پارکور برخلاف سایر ورزشها، حرکت ازقبل تعریف شده زیادی ندارد. هرمانع، یک رویارویی منحصربفرد برای شخص است که بستگی به فیزیک جسمی و سرعت شخص و زاویه رسیدن به مانع دارد.
هدف پارکور، ورزیده کردن جسم وفکر شخص است تا بتواند درمقابل هرمانع عکس العمل مناسب نشان دهد.
نکته این است که اگر شما ازنقطه "الف" به نقطه "ب" می روید قادر باشید از"ب" به "الف" برگردید .از این رو گاهی حرکات پارکور را به شکل بدن نامگذاری می کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+نوشته شده در شنبه 15 بهمن 1390برچسب:,;ساعت20:43;توسط امیر حسین جعفری; | |